Jouw Personal Accountant voor je financiële huishouding
Ondernemers adviserend met ondernemende adviseurs
- Persoonlijke Aandacht
- Professionele Automatisering
- Passend Advies

Persoonlijke Aandacht
Bij BVL & Co accountants en adviseurs krijg je de persoonlijke aandacht die je verdient
BVL & Co, een accountantskantoor, met vestigingen in Almere, Naarden en Veenendaal, waarmee je samenwerkt en dat persoonlijke aandacht en professionele automatisering met elkaar combineert om jou van passend advies te kunnen voorzien. Wij kijken achterom naar de gerealiseerde cijfers, maar vooral kijken wij met je mee naar de toekomst. Sturen op begrotingen en prognoses, waarbij de gerealiseerde cijfers automatisch worden verwerkt, zodat je jouw financiële positie altijd scherp op het netvlies hebt!
Professionele Automatisering
Jouw administratie in de cloud. Altijd en overal toegang tot de laatste informatie
Als jouw eigen Personal Assistent helpen wij je graag bij het opzetten en/of digitaliseren van jouw financiële processen. Wij kunnen je ondersteunen bij het digitaal declareren en administreren, online jaarrekeningen en directe koppelingen met de Belastingdienst, de Kamer van Koophandel en banken.


Passend Advies
Wij voorzien je op een breed gebied van financieel advies, van bonnetje tot overname, van aangifte tot optimale ondernemingsvorm
Wij kijken samen met jou hoe we de administratie en interne organisatie efficiënter kunnen inzetten. Maar vooral ook hoe je de productiviteit van medewerkers kan verhogen, slim (fiscaal) kan investeren en je weloverwogen financiële keuzes kan maken. Alles in klare en heldere ondernemerstaal.
De BVL & Co BLog
Geld lenen van de BV kost geld
De overheid wijst ons al jaren op het feit dat ‘geld lenen ook geld kost’. Het is een vanzelfsprekendheid voor ons als ondernemer. Tegelijkertijd...

Advies & Accountancy
Branchespecialisten voor het MKB
Onze teamspelers
Het laatste nieuws
Langer en later belastingschulden aflossen
Langer en later belastingschulden aflossen
Tot 1 juli 2021 kunt u nog voor het eerst uitstel van betaling of verlenging van het uitstel aanvragen bij de Belastingdienst. Met ingang van die datum moet u weer voldoen aan alle nieuw opkomende fiscale betalingsverplichtingen. Heeft u op basis van de oude regeling al verlenging van eerder verkregen uitstel gekregen, dan loopt het uitstel automatisch door tot 1 juli 2021. De opgebouwde belastingschuld hoeft u dan niet meteen af te lossen. U moet hier uiterlijk op 1 oktober 2022 mee beginnen. Ook mag u er langer over doen. De aflossingstermijn is namelijk verlengd van 36 maanden naar 60 maanden. Als voorwaarde voor deze ruimhartige regeling geldt wel dat u met ingang van 1 juli 2021 aan alle nieuw opkomende betalingsverplichtingen moet voldoen!
Tip
Hebt u eerder een aanvraag voor drie maanden uitstel ingediend en nog nooit verlengd en kunt u na deze drie maanden niet aan uw betalingsverplichtingen voldoen? Zorg er dan voor dat u vóór 1 juli 2021 verlenging van het uitstel aanvraagt. Doet u dit niet, dan loopt u het risico om uitgesloten te worden voor de betalingsregeling van 60 maanden.
Vanaf 1 juni subsidie voor activiteitenplan duurzame inzetbaarheid
Vanaf 1 juni subsidie voor activiteitenplan duurzame inzetbaarheid
Samenwerkingsverbanden van sociale partners kunnen op sectoraal niveau subsidie (MDIEU-subsidie) aanvragen voor activiteiten die de duurzame inzetbaarheid van werkenden bevorderen. Van daaruit wordt de subsidie doorgeleid aan werkgevers binnen de sector. De regeling biedt ook subsidie voor uitkeringen van werkgevers aan werknemers die eerder willen stoppen, bijvoorbeeld vanwege de zwaarte van het werk. U moet als werkgever dan wel tegelijk óók investeren in duurzame inzetbaarheid. Vanaf 1 juni tot en met 30 juni 2021 kan subsidie worden aangevraagd voor de uitvoeringskosten van een activiteitenplan voor duurzame inzetbaarheid (50%) of eerder uittreden (25%). De regeling wordt uitgevoerd door Uitvoering Van Beleid, een uitvoeringsorgaan van het ministerie van Sociale Zekerheid en Werkgelegenheid.
Tip
Voor een idee van de activiteiten die voor de MDIEU-subsidie kwalificeren is een menukaart ontwikkeld. Hiermee kan een activiteitenplan worden gemaakt.
Betalingsregeling NOW-terugbetalingen
Betalingsregeling NOW-terugbetalingen
Als u gebruik maakt van de NOW-regeling, ontvangt u eerst een voorschot. Die is gebaseerd op uw geschatte omzetverlies. Vervolgens verzoekt u om vaststelling van de definitieve NOW-steun. Die is gebaseerd op uw werkelijke omzetverlies. De uitkomst kan zijn dat u NOW-steun moet terugbetalen. Daarvoor kunt u een betalingsregeling treffen met het UWV. Dat kan telefonisch (088- 898 20 04) maar sinds kort ook digitaal via een formulier. Momenteel is er een formulier beschikbaar voor de terugbetaling van NOW-steun over de eerste periode (maart t/m mei 2020) en een formulier voor de tweede NOW-periode (juni t/m september 2020). U hebt voor het invullen van het formulier het loonheffingennummer nodig en het bedrag van de terugbetaling. U kunt aangeven in hoeveel maandelijkse termijnen u het bedrag wenst terug te betalen.
Tip
U kunt dus alleen een terugbetalingsregeling aanvragen, nadat u een beslissing hebt ontvangen op uw aanvraag van de definitieve vaststelling. Wacht dus eerst die beslissing af, voordat u de betalingsregeling aanvraagt.
Aanvraagloket subsidie praktijkleren geopend
Aanvraagloket subsidie praktijkleren geopend
Heeft u in uw bedrijf in het studiejaar 2020/2021 praktijk- of werkleerplaatsen aangeboden? U kunt dan sinds 2 juni tot en met 16 september 2021 een subsidie van maximaal € 2.700 per gerealiseerde praktijk- of werkleerplaats aanvragen als tegemoetkoming in de begeleidingskosten. Deze Subsidieregeling praktijkleren is bedoeld om mensen beter voor te bereiden op de arbeidsmarkt en richt zich vooral op kwetsbare groepen, studenten in sectoren met een dreigend tekort aan gekwalificeerd personeel en op wetenschappelijk personeel. De voorwaarden om hiervoor in aanmerking te komen, verschillen per categorie.
Tip
De hoogte van de subsidie praktijkleren hangt af van het aantal weken dat een BBL-student is begeleid. U kunt door de coronamaatregelen te maken hebben gehad met gedwongen sluiting, waardoor u BBL-studenten niet hebt kunnen begeleiden. Deze gemiste begeleidingsweken worden niet in mindering gebracht op de subsidie als u sinds 16 december 2020 met gedwongen sluiting te maken hebt gehad. Dit geldt ook als u sindsdien uw bedrijf moest sluiten omdat voortzetting, met inachtneming van de RIVM-richtlijnen, niet verantwoord was.
De Subsidieregeling praktijkleren is bovendien uitgebreid met een extra subsidie voor BBL-leerplekken in de sectoren landbouw, horeca en recreatie.
Let op
U kunt de subsidie van 2 juni tot en met 30 juni 2021 nog aanvragen met eHerkenning niveau 1 of 2. Vanaf 1 juli 2021 hebt u daarvoor minimaal niveau 3 met machtiging ‘RVO diensten op niveau eH3’ nodig om in te loggen. Voor vragen over het eHerkenningsniveau of de juiste machtiging kunt u terecht bij de leverancier van uw eHerkenningsmiddel of bij de machtigingenbeheerder van uw bedrijf.
Vanaf 1 juli weer uren bijhouden
Vanaf 1 juli weer uren bijhouden
U komt in aanmerking voor allerlei ondernemersfaciliteiten, zoals de zelfstandigenaftrek, als u voldoet aan het urencriterium. Dit wil zeggen dat u aannemelijk kunt maken dat u ten minste 1.225 uren per jaar (24 uur per week) aan werkzaamheden voor uw onderneming hebt besteed. In het eerste halfjaar van 2021 geldt een versoepeling van dit criterium in verband met de coronapandemie; u wordt geacht ten minste 24 uren per week aan uw onderneming te hebben besteed, ook als dat feitelijk niet zo was. Deze versoepeling wordt na 30 juni 2021 niet verder verlengd. Het kabinet vindt een verlenging niet nodig in het licht van de aangekondigde versoepelingen van de coronamaatregelen. Vanaf 1 juli a.s. tellen alleen de daadwerkelijk aan de onderneming bestede uren weer mee voor het urencriterium.
Tip
Uren die u besteedt aan de kernactiviteiten van uw onderneming tellen natuurlijk mee voor het urencriterium. Maar denk daarnaast ook aan reistijd en tijd besteed aan acquisitie en het bijwonen van netwerkbijeenkomsten en andere werkzaamheden die (in)direct gericht zijn op de zakelijke belangen van uw onderneming. Hetzelfde geldt voor de zakelijk verrichte activiteiten die niet direct toerekenbaar zijn aan opdrachten. Het is verstandig om de uren regelmatig (dagelijks/wekelijks) te noteren. Het achteraf opstellen wordt vaak afgeschoten, omdat de informatie niet gedetailleerd genoeg is en de uren daardoor niet controleerbaar zijn.
Laatste kans op aanvraag ‘Regeling bedrijvenschade coronarellen’
Laatste kans op aanvraag ‘Regeling bedrijvenschade coronarellen’
Wilt u nog gebruikmaken van de ‘Regeling bedrijvenschade coronarellen’? Zorg er dan voor dat u de aanvraag uiterlijk 14 juni a.s. 17.00 uur hebt ingediend. U komt voor deze tijdelijke regeling van de overheid in aanmerking als u tijdens de coronarellen van 23 tot 28 januari jl. fysieke schade hebt opgelopen aan uw bedrijfspand, inventaris of voorraad. U kunt de tegemoetkoming aanvragen via een digitaal formulier in het e-Loket bij rvo.nl, mits de schade niet door een verzekering (vanwege eigen risico of onderverzekering) of op een andere wijze wordt vergoed.
Tip
Zorg dat u de aanvraag tijdig doet, mocht u nog gebruik willen maken van deze tegemoetkoming.
Waar wij goed in zijn
De accountants voor iedere financiele huishouding
Persoonlijke aandacht
Als je ons kantoor bezoekt merk je het al: we zijn anders dan anderen. Geen afstand, jij wilt met ons samenwerken en wij met jou. Graag nemen wij de tijd om elkaar goed te leren kennen en zo de basis te leggen voor een goede en gelijkwaardige relatie. Wij inventariseren jouw financiële plannen en huidige situatie zodat wij samen kunnen bepalen op welke wijze wij jou het beste en meest effectief kunnen ondersteunen.
Passend advies
Financieel en fiscaal advies blijft maatwerk. Wij komen niet met een standaardoplossing, maar wij komen met de voor jou meest passende adviezen. De financiële administratie, jaarrekening en prognoses zijn de basis voor het uitstippelen van jouw financiële en fiscale planning.
Wij inventariseren de huidige situatie, waarna wij de mogelijkheden en middelen bepalen om de gewenste situatie te bereiken. Met actuele kennis, een scherpe blik, klare taal en met onze vaardigheden willen wij jouw vragen oplossen, maar ook de vragen aan je stellen om optimaal de kansen en mogelijkheden aan te grijpen en hierop in te spelen.
Professionele automatisering
Digitaliseren waar mogelijk, waarbij persoonlijke contact steeds de boventoon blijft voeren is voor ons de norm. Wij omarmen de digitale wereld en de mogelijkheden, maar laten de ondernemer hier niet zomaar in los. Persoonlijke communicatie met jou als ondernemer, directeur of controller staat bij ons voorop.
Bij ons kun je je jaarrekening en managementrapportages online bekijken. Je vindt er je cijfers met toelichtingen op een duidelijke manier beschreven, maar ook meteen met de mogelijkheid om op de onderliggende facturen en bonnen direct interactief in te zoomen.
Niet alleen de jaarrekening, maar ook tussentijdse cijfers, begrotingen, voortschrijdende prognoses worden niet meer opgesteld in Excel, maar zijn real time informatie. De prognoses passen zich aan met de gerealiseerde periodes; facturen kunnen direct worden bekeken in de rapportages en stuurinformatie voor een directie- of managementteamoverleg is direct beschikbaar.
Overstappen van accountant?
Wil je overstappen van accountant of van administratiekantoor? Wij verwelkomen je graag en zorgen ervoor dat de overgang naar ons kantoor (administratief) soepel zal verlopen. Graag maken wij graag een afspraak om nader kennis te maken om zo onze dienstverlening optimaal op je af te stemmen. Wil jij ook je accountant Almere of belastingadviseurs Almere binnen handbereik?

BVL & Co accountants en adviseurs
De Personal Assistent voor jouw financiële huishouding

BVL & Co accountants en adviseurs
Randstad 21-35, Almere
(036 - 5359476)
Keizersgracht 482, Amsterdam
(020 - 3014025)
Traverse 3, 3905 NL Veenendaal
(0318 - 781010)
info@bvlenco.nl